woensdag 11 februari 2015

Een scheurtje in mijn moederhart

En daar is hij dan. De dag dat je kind huilend achter moet laten op school. Huilend is eigenlijk nog zacht uitgedrukt, hij lag gillend op de grond en klampte zich op alle mogelijke manieren aan mij vast. "Mama, neem mij mee!" Was wat hij nog riep. Maar mama mag hem niet meenemen. Mama moest zich omdraaien en weglopen, en niet meer naar je kijken. Mama voelt zich nu even een hele stomme mama, ook al weet ik dat het zo heus wel goed komt. Maar zo'n huilend kind op de grond breekt toch wel even je moederhart.... 


8 opmerkingen:

  1. Ik snap het! Zo zo naar! Hou je vast aan het feit dat hij waarschijnlijk na 10 minuutjes alweer lekker zat te spelen en je hem vrolijk op haalt straks. Sterkte! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig was dat dus ook het geval volgens de juf! En nu maar hopen dat het volgende week wat makkelijker gaat! X

      Verwijderen
  2. Och wat naar zo'n verdrietig jongetje... Sterkte hoor! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar en wat kun je je dan rot voelen :(
    Gelukkig las ik dat het weer goed was, maar tich.
    Knuffel
    Liefs
    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe gaat het nu met de school? Hopelijk goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee joh, helemaal niet! Hij vindt het niets, begon gisteravond al dat hij niet wilde, vanmorgen tegenwerken en piepen, huilend kind in de auto en hard huilend kind in de klas achtergelaten! Ellendig Hoor! En toen hoorde ik naderhand ook nog dat hij verdrietig en stil was gebleven, en dat hij ook had besloten dat hij weigert een werkje aan tafel te doen! Dat getuigt dan wel weer van karakter! ;-)

      Verwijderen
  5. Onee wat een arme Jip! Maar gaat het inmiddels al beter? Hij gaat nu naar de basisschool? Jukka kan niet wachten tot hij naar 'de grote school' mag. Maar vanmorgen huilde hij nog alles bij elkaar toen ik hem naar de dagopvang bracht. Dus ik ben erg benieuwd haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, Jip kon ook niet wachten en de eerste twee keer wennen ging goed, maar toen was hij er dus klaar mee! Vorige week was vakantie en deze week voor de laatste keer wennen; en daarna zal hij toch echt moeten gaan starten!

      Verwijderen