maandag 9 maart 2015

En toen was er opeens een kleuter..

4 alweer. Alweer 4 jaar lang is dit kleine ventje in ons leven. Dit lieve kleine ventje wat soms ook het bloed onder onze nagels vandaan haalt. Dat jongetje wat heel stout maar ook heel lief kan zijn, en ons dan kan overladen met kusjes. Dat jongetje wat altijd geluid maakt als hij speelt, veel en hard. Om hem heen kan je niet, als Jip er is dan is hij er ook goed. Jip, die als eerste woordjes bijna alle automerken op kon noemen. Die bij een carnavalsoptocht de versieringen en verklede mensen vergeet en heel hard roept: "Kijk! Een Iveco mama!!". Die graag uitzoekt hoe je speelgoed uit elkaar kan krijgen en dan het liefst in zoveel mogelijk stukjes. En die stukjes dan over het hele huis verspreid. Jipje, die een zwak heeft voor geurtjes en smaken, houdt van mosselen, garnalen en inktvis, maar ook van een bad met lavendelolie en heel veel badzeepjes. Dat kleine grote ventje, wat tegen elke willekeurige vreemdeling in de supermarkt zegt: "ik vind jou lief, kom je op mijn feestje?". Die s nachts heerlijk tussen ons in kruipt en dan zijn warme voetjes in mijn nek plant. En vervolgens de dekens wegtrekt. Maar ook dat kereltje wat heel lelijk en boos kan doen, als we niet luisteren of als hij zijn zin niet krijgt. Gelukkig kan hij snel bijdraaien en ons overladen met de liefste glimlach en kusjes, waardoor we dat stoute gedrag ook wel weer snel vergeten. Ja, dat jongetje is alweer 4 jaar in ons leven. En ik zou hem geen dag meer willen missen! 




13 opmerkingen:

  1. Wat een lief verhaal over je mooie grote jongen! En práchtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat superlief beschreven! Van harte met je kleuter (!), hoop dat jullie een fijne dag hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! We hadden een heerlijke dag! Zaterdag deel II ;-) Xx

      Verwijderen
  3. Jemig en toen had je in ene een kleuter. En wat voor 1! Eentje die goud waard is!! Gefeliciteeeeeerd. X jona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja man, jij weet er alles van! Een nieuw tijdperk! Nu maar hopen dat hij het ook snel naar zijn zin gaat krijgen op school! Xxx

      Verwijderen
  4. Wat heb je dat mooi beschreven! En dan mag hij nu naar de "grote" school! Weer een nieuwe fase met nieuwe uitdagingen... Geniet van je ventje!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Nu maar hopen dat hij het gauw naar zijn zin gaat hebben! Xx

      Verwijderen
  5. Wat ontzettend mooi geschreven. En ik kan gelijk geloven dat het snel gaat. Wat kan ondeugend heerlijk zijn maar soms ook zo ... grr haha Nogmaals gefeliciteerd met jullie knappe Jip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar ben ik gewoon eerlijk in! Mijn engeltje kan soms een ongelooflijk duiveltje zijn en ouders die zeggen dat hun kinderen dat niet zijn, die geloof ik niet! ;-) Nee, ik hou wel van een beetje karakter! Xx

      Verwijderen
  6. Wat zeg je het mooi <3!
    Het gaat zo hard, zo'n cliche, maar o zo waar.
    Liefs,
    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi. En wat herkenbaar. Vooral die voeten in je nek haha! Ik denk dat Jip goed met Jukka kan opschieten, ze lijken wel een beetje op elkaar zo te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig geschreven en ik beleef het helemaal met je mee. Wat een liefde hè. En wat zijn ze al groot en wat kunnen ze al veel, die mannetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen