dinsdag 16 december 2014

O Denneboom

De Goedheiligman zit inmiddels alweer even op de boot naar Spanje en de kerstperiode is weer aangebroken. Veruit mijn favoriete periode...NOT! Ik heb helemaal niks met kerst, met winter of met de kou. Geef mij maar een warm tropisch eiland, mijn slippertjes en een kokosnoot (of cocktail). Helaas ben ik hier thuis de enige die er zo over denkt dus ik kom niet onder de kerst uit. En bij de kerst hoort natuurlijk een kerstboom. Helaas trapte de mannen hier niet in mijn mooie kamerden dus afgelopen weekend zijn we dan toch maar op pad gegaan voor zo'n stekelig onding. Ik moest en zou deze natuurlijk wel bij de boer halen, dus kaplaarzen aan en gaan. Zal je net zien dat geen van de bomen die de boer had staan aan mijn eisen voldeed (lees: perfect symmetrisch, precies de maat die ik in mijn hoofd had en dat ook nog voor een paar stuivers). Dus, hup, chagarijnig de auto weer en bij de eerste de beste bouwmarkt een boom meegesleurd en in de auto gegooid.

Hij staat nu binnen en ik moet zeggen, het kan ermee door. De vis die Jip vorige week heeft uitgezocht in de Intratuin staat toch best ok in de boom. Ik ben van het motto "Als er toch zo'n kreng van een boom in de huiskamer moet staan, maak hem dan maar goed fout", dus die van ons is compleet met gekleurde ballen en gekleurde lampjes! En elke ochtend als Jip wakker wordt, moeten we met zijn allen naar beneden, alle lampen uit en alleen de kerstlichtjes aan, en dan met zijn allen om de boom zitten. Daar dan we het dan maar voor he? Nog een goede week en dan zit de kerst er gelukkig weer op!

Dirks plannen nemen ook steeds verder vorm aan. Gister heeft hij zelfs al zijn baas op de hoogte gebracht! het begint nu toch wel allemaal een beetje spannend te worden zo. 2015 gaat in ieder geval weer een heel ander jaar worden! Hopelijk één van veel goede koffie en lekkere taartjes! ;-)

 
 




 

 
 
 
 
 




 
 
 
 

5 opmerkingen:

  1. Wat spannend he!! En ik deel hetzelfde gevoel met Kerst...haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh spannend, ben zo nieuwsgierig wat jullie gaan doen. En ik sluit me bij de heren aan :-)mijn vriend als echte latino bij jou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha misschien kunnen we wel een kerst-partner-kind-ruil houden! ;) xxx

      Verwijderen
  3. De vis is echt masterlijk!
    Ik kijk altijd wel uit naar de kerstboom en de versieringen, maar op 1 januari haal ik alles ook weer weg. Ben er dan helemaal klaar mee!
    Oooo wat spannend allemaal en wat een vooruitzicht! En als er koffie en taartjes zijn dan schuif ik graag aan
    X
    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen