zondag 30 november 2014

Time flies...

En weer een maand voorbij. Een maand vol Sinterklaas en zwarte Piet, geld verdienen en weer uitgeven, van best wel warm naar plots heel koud! 

Een tijdje geleden had ik al geschreven dat ik een nieuwe baan had, als WMO consulent. Nou, die baan heeft om te beginnen precies anderhalve dag geduurd! Wat een leuke uitdaging leek te zijn, bleek een groot fiasco. De verwachtingen daar lagen erg hoog, terwijl ik toch echt duidelijk had aangegeven dat dit werk compleet nieuw voor mij was. Dat gaf geen fijn gevoel, erger nog, ik had er buikpijn van! En buikpijn betekent dat het tijd is om er iets aan te doen. Dus na een emotioneel maar fijn gesprek mocht ik mijn spulletjes pakken en lekker naar huis. 
Inmiddels ben ik ook alweer aan de volgende klus begonnen. Geen leuke klus; slecht-nieuws gesprekken met veelal oudere mensen die te horen hebben gekregen dat zij komend jaar geen huishoudelijke zorg meer ontvangen. Dat betekent veel tranen, oorlogsverhalen en 'vroeger was alles beter'. Maar goed, ik heb een klus, verdien weer wat centjes en kan weer een ervaring op mijn cv zetten. 

Thuis staat er ook het een en ander te veranderen. Dirk heeft grootse plannen waar op dit moment veel tijd in gaat zitten en wat ons leven volgend jaar wel eens een beetje op de kop kan zetten. Plannen waar ik later op terug kom. Spannend allemaal! 

Daarnaast was november de maand van oude vriendschappen nieuw leven inblazen. Een heel gezellig etentje vorige week in LE:EN in Utrecht (dikke aanrader) met een lief vriendinnetje die ik al anderhalf jaar niet had gezien, en een week later hebben we samen twee kaarten voor Rock Werchter in Da pocket!! Dat gaat een geweldig lang weekend worden volgend jaar! Oude tijden herbeleven! 

Van mij mag december ook gauw voorbij vliegen, net als de rest van de winter. Laat die lente maar komen! 













4 opmerkingen:

  1. Wat een fijne verhalen! Ik hartje jouw blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief Jona, dankjewel! Ik lees jou blog ook zo graag! Xxx

      Verwijderen
  2. Fijn dat je toch nog met een goed gevoel bent weggegaan. En ook leuk om nu toch weer aan iets nieuws te zijn begonnen! En die trui van Jip.. Ik ga hem NU (ja echt!) ook bestellen voor Jukka. Jukka vond hem geweldig toen ik hem liet zien bij Jip. Jukka zei: 'Jukka wil ook beer trui hebben! Sinterklaas vragen mama?' ;) Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen