vrijdag 7 november 2014

De ambtenaar



En daar zit je dan opeens, op het gemeentehuis. En dan niet met je nummertje in je hand voor een nieuw paspoort of rijbewijs. Nee, aan de andere kant van het glas ditmaal, als ambtenaar! 

Onlangs heb ik het volgens mij al eens gehad over de korte opleiding die ik heb gevolgd met betrekking tot WMO consulent. Nou, vanuit die opleiding heb ik nu dus opeens een detacheringsklus! In de gemeente Brummen welteverstaan! Waar ik een week geleden nog nietsvermoedend aan mijn weekend begon als werkloze, ga ik dit weekend in met een dag (in)werken achter de rug. Dinsdag ga ik dan echt van start, in een compleet nieuwe functie. In weer een hele andere wereld, die van de ambtenaar, de burgemeester, maar in mijn geval dus die van WMO consulent. 

Ik vind het stiekem best een beetje spannend. Er is namelijk geen sprake van  er even langzaam inkomen. Ik ga meteen twee maanden vol aan de bak en de volledige taken van de interne WMO consulenten overnemen! Hoe ik dat ga doen, dat weet ik nog niet. Ik denk dat ik me het weekend maar eens goed in moet gaan lezen.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten