woensdag 15 oktober 2014

Tijd voor Curry!


Vandaag bedacht ik me dat ik zin had in een goede curry. Een zelfgemaakte welteverstaan. Voor mijn verjaardag heb ik een abonnement gekregen op de Foodies en hier stond naar mijn idee een prima curry recept in, dus daar gingen we mee aan de slag! 

Eerst moesten er natuurlijk inkopen worden gedaan! Veel verse ingredienten bij de Toko, maar ook de vijzel moest nog worden aangeschaft (dat was weer een goed excuus om onnodig geld uit te geven, keukenmachine werkt bij nader inzien veel makkelijker). 


Thuis zijn we natuurlijk meteen aan de slag gegaan om een mooi potje curry te maken! 

Hieronder het recept: 

Currypasta
Ingr voor ca. 200 g

1 rode peper
1 groene peper
4 sjalotten
4 teentjes knoflook
2 stengels citroengras
1 stukje gember (ca 20 g)
1 tl korianderzaad
1 tl komijnzaad
2 tl kurkuma
Ca 50 ml olie
Vijzel (maar ik zeg: keukenmachine!)

Snijd de steeltjes van de rode en de groene peper. Pel en snipper de sjalotten en de knoflook. Verwijder het buitenste blad van het citroengras en snijd de wortel eraf. Snijd het citroengras in stukjes. Schil de gember en snijd hem in stukjes. Doe alle ingredienten behalve de olie in een keukenmachine of vijzel en maal tot een fijne pasta. Voeg geleidelijk de olie toe zodat een gladde massa ontstaan.






En zo is dit potje dus gevuld! 
Vanavond eten we hem met kipfilet, kouseband en kikkererwten. Ik ben héél benieuwd! 

Nu eerst mijn gezicht maar eens wassen...die uien waren om te huilen! 









4 opmerkingen:

  1. Ooooh dat klinkt heerlijk!
    Ik ga hem opslaan.
    Groetjes
    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ja, hij was erg lekker! Er zou voor mij nog een beetje zout bij mogen en mijn pepers waren niet heel pittig, maar dat is altijd zo lastig in te schatten van tevoren!

      Verwijderen